Blog

Het laatste nieuws over onFact
20 november 2018

E-mail aankoopfacturen rechtstreeks naar uw onFact account!

Het verzamelen, verwerken en betalen van aankoopfacturen van uw verschillende leveranciers is een tijdrovende klus dat we bij onFact eenvoudiger willen maken. De module aankoopbeheer in onFact is de perfecte locatie om al deze facturen overzichtelijk te verzamelen, de betalingen op te volgen en door te sturen naar de boekhouder. Maar het invoeren van al deze facturen is soms heel wat werk. Met de nieuwe e-mail inbox in uw onFact account maken we dit alvast een stuk eenvoudiger.

E-mail inbox

Vanaf nu heeft uw onFact account een eigen e-mail inbox met een eigen e-mailadres. De functie van deze e-mail inbox is niet deze te gebruiken voor uw dagdagelijkse communicatie, maar om e-mails naar te forwarden die facturen bevatten. Doordat de bijlagen van de e-mail zo rechtstreeks in het facturatieprogramma komen, kunnen ze veel makkelijker en zelfs automatisch verwerkt worden.

Elektronische facturen

De e-mail inbox kan een enorme efficiëntiewinst betekenen wanneer uw leverancier volwaardige elektronische facturen aanlevert: de zogenaamde “UBL”-documenten die u kan herkennen aan de “.xml” bestandsextentie. Uit deze documenten kan onFact alle leveranciersgegevens en detaillijnen 100% accuraat uitlezen zodat er geen manuele invoer meer nodig is. Wanneer u de leverancier ook toevoegt als “veilige afzender” in de e-mailinstellingen, worden deze elektronische facturen automatisch verwerkt als aankoop zodat u helemaal niets meer hoeft te doen.

Aankoopfacturen doorsturen naar de boekhouder

Via de exportfunctie en de verschillende koppelingen is het mogelijk om uw aankoopfacturen door te sturen naar uw boekhouder. Elektronische facturen worden in hun originele vorm doorgestuurd aangezien deze automatisch te verwerken zijn, PDF-facturen converteert onFact na het invoeren automatisch naar elektronische vorm. Uw boekhouder ontvangt 1 pakket elektronische facturen om zo alles eenvoudig en snel te kunnen verwerken.

Aarzel bij vragen niet om ons te contacteren via support@onfact.be. Bekijk hier de volledige documentatie.

Klaar om efficiënter te werken? !

Maak nu uw account aan, vul de verplichte gegevens aan die op uw facturen moeten staan en maak uw eerste factuur op enkele minuten tijd! De eerste 14 dagen zijn gratis en vrijblijvend waardoor u het volledige pakket kan leren kennen!