De dagelijkse realiteit is dat er online meer SPAM e-mails verzonden worden dan e-mails met belangrijke inhoud. SPAM-filters en firewalls zorgen ervoor dat u geen of slechts enkele van deze malicieuze e-mails te zien krijgt. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen, wanneer u offertes of facturen vanuit onFact verstuurd, dat deze niet gefilterd worden en uw klanten bereiken. Hiervoor gebruikt onFact sinds de start een goede partner met een goede reputatie zodat de e-mails goed aankomen. Tot onze spijt stopt deze partner aan het einde van deze maand met het aanbieden van deze dienst. Maar niet getreurd, we zijn inmiddels overgeschakeld naar andere servers van minstens even goede kwaliteit. We hebben van deze opportuniteit gebruik gemaakt om onze e-mailservice nog te verbeteren met e-mail validatie.

E-mail validatie

Uw offertes en facturen worden vanuit onFact in uw naam verzonden. In sommige e-mailprogramma’s krijgen uw klanten een boodschap te zien “via onFact.be”. Dit is om aan te geven aan de klant dat de e-mail eigenlijk niet verzonden is via uw eigen e-mailsoftware maar via een extern programma. Het is nu ook mogelijk om uw e-mailadres te valideren zodat deze melding verdwijnt. Hiervoor gaat u op technisch niveau aangeven dat de e-mails die verzonden worden vanuit onFact, van u komen. Sommige SPAM-filters gaan hier ook naar kijken en houden hier rekening mee bij de keuze of ze deze e-mail gaan filteren of niet. In bijna alle gevallen gaat de e-mail toch aankomen wanneer het adres niet gevalideerd is maar we verwachten dat dit in de toekomst alleen maar strikter zal worden. Het is daarom aangeraden om uw e-mailadres toch te valideren. De validatie is iets technischer dan de rest van het programma, maar we hebben de instructies downloadbaar gemaakt zodat u deze kan doorgeven aan uw technisch contactpersoon waarbij u uw domeinnaam geregistreerd heeft.

U kan uw e-mailadres valideren via de melding tijdens het verzenden van een document of via de bedrijfsinstellingen onder e-mailinstellingen. 

Belangrijk: bedrijven die in het verleden hun e-mailadres al gevalideerd hadden moeten dit nu opnieuw doen omdat de e-mails nu verzonden worden via andere servers. Onze excuses voor het ongemak. 

Heeft u vragen? Contacteer ons dan gerust via support@onfact.be